Ansökan
Efter att du skapat ett konto så är du välkommen att fylla i de 3 olika stegen i ansökningsformuläret. Beakta följande under steg 2 och 3.
Steg 2
- Under Beskrivning anger du utöver vad bidraget ska användas till även antalet personer i hushållet samt hemmavarande barn, make/maka, sambo inkomster samt tillgångar.
Steg 3
Till din ansökan skall följande bilagor bifogas som pdf-filer.
- Steg 3
- Till din ansökan skall följande bilagor bifogas som pdf-filer.
- Intyg som är max 1 år gammalt från läkare som visar på grad och typ av reumatisk sjukdom
- Skattebesked (här kan du ladda ner skattebesked som pdf). Observera att lämnade uppgifter skall omfatta hela hushållet.
- Offert eller kostnadsförslag för sökt hjälpmedel
-
Period för ansökan 1 september - 15 oktober. Svar på ansökan för de som beviljats bidrag erhålles i december månad.
Välkommen med din ansökan